استایل

روش‌های ست کردن رنگ مانتو و شال

شاید این سوال در ذهن شما نیز وجود دارد که برای ست کردن رنگ مانتو و شال چه روش‌هایی وجود دارد؟ مانتو و شال در استایل ایرانی می‌توانند اهمیت زیادی داشته باشند. برای آن که بتوانید به درستی این دو مولفه را در کنار هم قرار دهید، لازم است حتما به چند نکته مهم توجه داشته باشید.
در نظر گرفتن این نکات سبب می‌شوند تا هم تناسب اندام خودتان را بهتر نشان دهید و هم تیپ جذاب‌تر و بهتری داشته باشید. بنابراین به ادامه این مطلب و روش‌های مطرح شده در آن توجه کنید تا بهتر بتوانید نکاتی که وجود دارند را درک کنید.

 

توجه به نکات مهم در ست کردن شال و مانتو

به یاد داشته باشید که زیبایی استایل‌هایی که در خیابان‌ها مشاهده می‌کنید شانسی به وجود نیامده و ایده‌هایی خاص پشت آنها نهفته است. بالا بردن اطلاعات در این زمینه به شما کمک خواهد کرد تا پوششی عالی برای خود فراهم کنید. در ادامه به برخی از نکات مهم در این زمینه اشاره می‌کنیم تا شما نیز بیشتر به خریدهای خود دقت کنید.

انتخاب رنگ

برای انتخاب کردن رنگ مانتو و شال و ست کردن این دو مورد با هم، بهتر است حتما هارمونی رنگ‌ها را بلد باشید. رنگ‌های متضاد، رنگ‌های مکمل، رنگ‌های یکسان که دارای طیف‌های مختلفی هستند و… از جمله مهم‌ترین گزینه‌ها به حساب می‌آیند که دانستن آن‌ها ضروری است. به طور مثال می‌توانید مانتو کرم را با شال کرم ست کنید. اگر می‌خواهید جسارت بیشتری را به نمایش درآورید، می‌توانید مانتو نسکافه‌ای را با شال قرمز رنگ ست کنید. این موضوع در خصوص رنگ‌های آبی و نارنجی، مشکی و قرمز، زرد و بنفش و… نیز صدق می‌کند.

انتخاب مدل

نمی توانید مدل مانتو خودتان را کاملا رسمی انتخاب کنید و سپس شالی که به عنوان شال مجلسی شناخته می‌شود را برای آن استفاده کنید. حتما باید هم مدل شال و هم مدل مانتو را متناسب با هم انتخاب کنید. این کار سبب می‌شود تا به شکل راحت‌تری بتوانید تیپ جذابی داشته باشید.

انتخاب جنس

در زمان انتخاب جنس دو پارچه دقت کنید. پارچه‌ای که برای مانتو انتخاب می‌کنید، باید حتماً با پارچه انتخاب شده برای شال همخوانی داشته باشد. در غیر این صورت شیک بودن و تناسبی که انتظارش را دارید، به دست نخواهید آورد.

انتخاب طرح

نوع طرحی که برای مانتو‌ها و شال خود استفاده می‌کنید، بسیار مهم است. معمولا نباید هم شال و هم مانتو دارای یک مدل طرح باشند. در واقع یا باید مانتو خود را طرح دار انتخاب کنید و از شال تک رنگ و ساده بهره‌مند شوید و یا باید از شال‌های طرح دار به همراه مانتو‌های ساده استفاده نمایید. اگر هر دو مورد طرح دار باشند، جذابیت استایل شما بسیار کم خواهد شد. به همین خاطر نیز بهتر است این نکته را همیشه رعایت کنید.

رنگ پوست

رنگ پوست شما نکته بسیار مهمی برای انتخاب کردن رنگ لباس شما است. اگر لباس را ناهماهنگ با رنگ پوست انتخاب کنید، متوجه می‌شوید که نه تنها آن مانتو و شال در تن شما جلوه ندارد بلکه حتی سبب شده است تا نامناسب نیز به نظر برسید. به طور مثال لباس‌های مشکی و تیره همچون سبز تیره برای کسانی که پوست تیره‌ای دارند، گزینه نامناسبی است. از سوی دیگر رنگ‌هایی همچون نارنجی، صورتی جیغ و… برای این دسته از افراد می‌تواند مناسب باشد.
ترجیحا سعی کنید تا هم مانتو و هم شال خود را به شکلی انتخاب کنید که هر دو آن‌ها با رنگ پوستتان همخوانی داشته باشند. یکی دیگر از کار‌ها نیز آن است که رنگ پوست خودتان را با رنگی که انتخاب می‌کنید، در تضاد قرار دهید. این کار سبب می‌شود تا به شکل راحت‌تری بتوانید استایل خود را ترکیب کنید. البته فراموش نکنید که این سبک از استایل می‌تواند برای افرادی که جسارت بالایی دارند، گزینه مناسبی باشد.

فرم صورت

انتخاب فرم صورت برای بخش شال و روسری بسیار مهم است. اگر فرم صورت شما گرد است، باید شال‌هایی را انتخاب کنید که حالت حریرگونه داشته به شکل پف و برآمده بر روی مو‌های شما نماند. برعکس اگر صورت کوچک و ظریفی دارید، شال‌هایی که به صورت حجم دار هستند و پارچه لطیفی ندارند، گزینه مناسب‌تری برای شما به حساب می‌آیند.

فرم بدن

توجه کردن به فرم بدنی برای خریدن مانتو می‌تواند بسیار ارزش و اهمیت داشته باشد. اگر فرم بدنی توپر و یا حتی چاقی دارید، بهتر است مانتو‌های راسته و کوتاه را انتخاب کنید. انتخاب کردن مانتو‌های بلند و یا مانتو‌های عروسکی که از قسمت کمر دچار تنگ شدگی و سپس گشاد شدگی هستند، نمی‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

چند مثال از ست کردن رنگ مانتو و شال

برای آن که بهتر بتوانید ست کردن رنگ مانتو و شال را انجام دهید، بهتر است به این نکات توجه داشته باشید. این موارد کمک زیادی در زمان خرید به شما می‌کنند.

شال‌های تک رنگ

اولین مورد مربوط به شال‌های تک رنگ است. استفاده از این شال‌ها بهتر است همراه با مانتو‌هایی به همان رنگ شال و یا حداقل در طبف رنگی همان شال باشد.

مانتو‌های شلوغ

همراه با مانتو‌های شلوغ و طرح دار نیز بهتر است از شال‌های ساده استفاده کنید. شال‌های ساده می‌توانند با مانتو‌های شلوغ جلوه مناسبی داشته باشند. البته رنگ این دو مؤلفه را متناسب با هم انتخاب کنید.

شال‌های سفید و مشکی

شال‌های سفید و مشکی با توجه به رنگ پوست شما می‌توانند انتخاب شوند. با این رنگ از شال‌ها می‌توانید انتخاب‌های بیشتری برای مانتو‌ها داشته باشید. معمولا با شال‌های سفید بهتر است مانتو‌های رنگ روشن و تیره و با شال‌های تیره نیز مانتو‌هایی با رنگ‌های نود و یا تیره را انتخاب کنید.

طیف رنگی‌ها

نکته و قسمت بعدی مربوط به طیف‌های رنگی است که باید انتخاب کنید. هر کدام از رنگ‌ها می‌توانند با یک گروه از رنگ‌ها و محصولات همخوانی داشته باشند. به همین دلیل نیز بهترین کار آن است که این طیف‌های رنگی را بشناسید تا بهتر بتوانید ترکیب رنگ‌ها را انجام دهید.

  • رنگ قرمز با رنگ‌ها مشکی، سفید، سبز، نسکافه‌ای و طوسی همخوانی دارد.
  • رنگ آبی با رنگ‌های مشکی، سفید، نارنجی، صورتی، کرم، نسکافه‌ای و به طور کلی رنگ‌های خنثی می‌تواند جلوه خوبی پیدا کند.
  • رنگ سبز با سفید، بنفش، زرد و مشکی بسیار همخوانی دارد.

حتما به این نکته نیز توجه داشته باشید که خریدهای خودتان را از مراکز معتبر انجام دهید تا خیالتان از اصالت کالا و قیمت مناسب آسوده باشد.

جمع بندی

برای ست کردن مانتو و شال باید به نکاتی که گفته شد توجه نشان دهید. بررسی کردن این نکات به شما این امکان را می‌دهد که هم از لباس‌های شیک‌تری برای استایل روزانه خود استفاده کنید و هم آن که خودتان را خوشتیپ‌تر و جذاب‌تر نشان دهید. در صورتی که در زمینه مد و استایل سوالات و مجهولات بیشتری داشتید، می‌توانید به وب سایت ما و مقالاتی که در آن درج شده است، رجوع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *